• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка музичного керівника

діти і ноти

ТВОРЧЕ КРЕДО:


“Успіх приходить до того, хто робить те, що найбільше любить…"


Робота з музичного виховання
в нашому закладі дошкільної освіти

Вплив музики на емоційний, творчий, психічний розвиток дитини безперечний. Музика здатна викликати у малюка шквал почуттів і переживань. Вже в перші місяці дитина прислухається до мелодійних та заколисуючих звуків колискової, жваво реагує на танцювальну музику, зупиняє погляд на музичному інструменті, що звучить. Музичні здібності у дітей проявляються дуже рано. Музика постійно викликає в дитини посмішку, рух, вона вся ніби перетворюється та пожвавлюється. З віком емоційний відгук дитини на музику носить більш визначений характер.

Педагогічний процес з музичного виховання в нашому закладі зорієнтований на виховання в дітей художніх потреб, інтересу до прекрасного в природі, в найближчому оточенні, у повсякденному побуті, що викликає у дітей різного віку емоційні відчуття. Музика є обов'язковою під час проведення розваг, спортивних свят, ранкової гімнастики тощо. Музичний розвиток, виховання здійснюється за розділами: співи, слухання музики, музично-ритмічні рухи, танці. У процесі музичного виховання діти ознайомлюються з різними музичними творами, набувають певні знання, виробляють уміння й навички слухання музики, співу, музично-ритмічних рухів. У результаті ознайомлення дітей зі світом краси й гармонії, світом мистецтва пробуджується їх бажання займатися різними видами художньо-естетичної діяльності. Під час свят батьки завжди мають змогу спостерігати за діяльністю дітей, оцінити рівень розвитку їх музичних, мовних, рухових та інших здібностей.

Робота з музичного виховання в нашому садочку розпочинається ще у ранньому віці. На всіх етапах шляху тривалістю в шість років дітки систематично, послідовно займаються всіма видами музичної діяльності. Вчаться слухати музику, співати, танцювати, грати на музичних інструментах, виконувати ролі у театралізованих виставах. В процесі розучування, співу в дітей розвивається пам’ять, міцніють голосові зв’язки, уміння правильно дихати. Йде постійна робота над дикцією. Дитина вчиться правильно наспівувати звуки, слова, речення, виразно, ритмічно, красиво танцювати, висловлювати в танці свої почуття і емоції, запрошувати на танець один одного і проводжати після танцю. Танцювати дуже корисно для здоров’я. У дитини розвивається правильна постава, - надалі вона почувається впевнено в будь-якій ситуації. Також прищеплюємо любов до класичної музики, розширюємо кругозір. При систематичному слуханні музики у дітей виробляється посидючість, увага - це вже підготовка до школи та подальшого життя. Ми бачимо в кожній дитині таланти і здібності, допомагаємо їх розкрити. Музика – є одним із засобів виховання, але коли вона усвідомлено сприймається дитиною. Людина, якій в дитинстві розкрили вікно в світ прекрасного, вміє повніше і радісніше сприймати життя, бачити світ багатосторонньо. І ми, дорослі, допомагаємо дітям побачити красу в природі, в праці, вчимо хвилюватися і радіти. Кожному з батьків потрібно пам’ятати, що дітей несприйнятливих до музики немає. Навчаючи музиці, ми впливаємо на загальний розвиток і духовний світ дитини. Заняття музикою впливають на інтелектуальний розвиток і емоційне самопочуття дитини. Прискорюється ріст клітин, що відповідають за інтелект людини. Під дією музики активізуються енергетичні процеси організму, спрямовані на фізичне оздоровлення. Тому на музичних заняттях ми ретельно відбираємо музичний матеріал. Розвиток музикальності у кожної дитини індивідуальний, тому не потрібно засмучуватися, якщо у малюка не відразу виходить співати і танцювати, для цього потрібен час.

Діти і ноти.png

На музичних заняттях ми розвиваємо кожну дитину і підходимо до кожної дитини індивідуально. Велика увага приділяється такому інструменту як – голос. Саме голос здатний стати основою музичної культури людини в майбутньому. Під час святкових ранків ми часто показуємо музичні казки, адже вони користуються у дітей незмінною любов’ю. Їх можна використовувати як чудовий ключик, який відкриває дверцята в навколишній чарівний світ образів, фарб, звуків, рухів. Навчаючи співу, ми враховуємо фізіологічні особливості дитини, методику роботи над диханням, темпом, дикцією. Пісенний і танцювальний репертуар підбирається відповідно до вікової групи. Навчання передбачає індивідуальний підхід і знання фізіології кожного віку. На музичних заняттях ми вчимо дітей любити співати пісні, вміти слухати музику різних жанрів, правильно, красиво і естетично рухатися. Хочеться і батькам побажати, щоб удома, на відпочинку, під час прогулянок зі своїми дітьми ви приділяли увагу музичному вихованню малюків і допомагали реально сприймати дійсність у всій красі і різноманітті, не руйнуючи чудовий світ дитини.

За організацію музично-естетичного виховання дошкільнят в садку відповідає музичний керівник – Башаріна Інна Володимирівна. Музичне виховання у дошкільному навчальному закладі органічно поєднує в собі такі доступні дітям види музичної діяльності як слухання музики, співи, музично-ритмічні рухи та гру на дитячих інструментах. Для цього у музичному залі є весь необхідний матеріал.

Дівчинка із скрипкою

Крім залу в закладі функціонує і кабінет для музичного керівника, в якому є достатня кількість методичної літератури, атрибутів до театралізованої діяльності, музично-дидактичних ігор, необхідних для залучення дошкільнят до різноманітних видів музичної діяльності. До організації роботи з дітьми музичні керівники підходять відповідально, щоразу обираючи ефективні форми, методи і засоби навчально-виховної роботи з дошкільниками, активно використовують сучасні твори музичного мистецтва. Завдяки злагодженій систематичній роботі музичних керівників з дітьми, молодші дошкільники емоційно відгукуються на музику; розрізняють звучання барабану; впізнають і називають знайомі музичні вокальні твори; розпізнають характер музики (весела-сумна), регістр (високо-низько), темп виконання (швидко-повільно); розуміють настрій музики; плескають в долоні, виставляють праву-ліву ногу на каблук.

Вихованці середньої групи відчувають і визначають загальний характер і настрій п’єси; висловлюють думки щодо прослуханих творів; розрізняють на слух барабан, сопілку і трикутник.

Діти старшого дошкільного віку вміють передавати враження від прослуханої музики; самостійно визначають настрій, характер твору та засоби музичної виразності (темп, динаміку, регістр); жанрову належність музичного твору (вокальний – сольний чи хоровий; інструментальний – ансамбль або оркестр); розрізняють марш, вальс, польку; впізнають і називають бубон, барабан і трикутник; у дітей добре сформовані співочі вміння (дикція, артикуляція, вміння брати дихання, злагоджений спів).



Кiлькiсть переглядiв: 269