• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Методичний вісник

Методична робота закладу спрямована на:

  • вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;
  • стимулювання творчого потенціалу педагогів;
  • підвищення педагогічної культури педагогів;
  • вдосконалення педагогічної майстерності;
  • розвиток спеціальних умінь та навичок;
  • формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.

Принципи методичної роботи:

  • педагогічна співпраця з педагогами;
  • робота в режимі довіри, доброзичливості;
  • творча атмосфера,
  • стимулювання творчої активності;
  • принцип допоміжно – регульованого контролю;
  • надання педагогам права вибору;
  • системність методичних заходів; • принцип "Я – повідомлень” у спілкуванні; • щоденна допомога; • випереджувальний характер методичної роботи.

Зміст методичної роботи реалізується через такі форми:

Колективні:

  • інструктивно-методичні наради;
  • педагогічні ради;
  • педагогічні читання;
  • теоретичні семінари;
  • семінари-практикуми;
  • колективні перегляди освітнього процесу

Групові:

  • методичні об'єднання вихователів дошкільних груп;
  • консультації.

Індивідуальні:

  • самоосвіта;
  • взаємовідвідування;
  • робота над проблемними питаннями;
  • атестація.

Осередком методичної роботи в закладі є методичний кабінет. В методичному кабінеті закладу створені умови для організації методичної роботи.

Інформаційні матеріали методичного кабінету:

  • нормативні документи,
  • інструктивно – методичні матеріали;
  • матеріали з правової освіти;
  • матеріал з патріотичного виховання;
  • матеріал з пізнавально-мовленнєвого розвитку;
  • матеріал з соціально-морального розвитку;
  • Матеріал для креативного розвитку дошкільників;
  • матеріал з фізичного розвитку;
  • матеріал з креативного розвитку;
  • банк творчих надбань педагогів;
  • бібліотека художньї літератури для дітей;
  • збірка інноваційних технологій;
  • управління та контроль;
  • ділові дані про педпрацівників ЗДО;
  • матеріали атестації педпрацівників;
  • робота з батьками;
  • матеріали участі ЗДО в міських заходах;
  • фото, відео – матеріали.


Для того, щоб вирішити складні завдання, що по­стають перед закладом дошкільної освіти, методичний кабінет ретельно вивчає педагогічний колектив, що є основою створення структури методичної роботи з педагогічними кадрами. Методична робота в нашому ЗДО і є максимально гнучкою, а саме: сприяє розвит­ку творчості, ініціативи, підвищує якість освітнього процесу. Вирішення окреслених завдань здійснюється шляхом пошуку ново­го змісту, форм і методів роботи з педагогічним колективом.

Вся методична робота в дошкільному закладі підпорядкована систематичному плану роботи, який складається на основі глибокого аналізу за минулий навчальний рік, комплексного вивчення результатів, здобутків, педагогічних знахідок. До річного планування залучаються всі працівники закладу, враховуючи їхню кваліфікацію, творчі здібності, можливості, їхні запити, побажання, зауваження. Види і форми планування освітнього процесу в закладі обговорюються та схвалюються педрадою на початку навчального року. При плануванні роботи дошкільного закладу керуємося принципом актуальності, науковості, наступності, перспективності, системності, які забезпечують відповідність змісту планів досягненням психолого-педагогічної науки та позитивного педагогічного досвіду, орієнтацію змісту плану на потреби сьогодення та забезпечення якості розвитку, вихованості та освіти дітей.

Велика увага приділяється спрямуванню зусиль педагогічного колективу на реалізацію сучасного особистісно-орієнтованого підходу до дітей, який передбачає формування у дитини здібностей і бажання усвідомлювати себе як особистість. Ці домінуючі ідеї обговорюються на педагогічних радах, педагогічних читаннях, під час індивідуальних і групових консультацій. На їх основі здійснюється корекція педагогічного стилю роботи вихователів. Професійному зростанню педагогічних працівників закладу сприяють курси підвищення кваліфікації при СІОППО, відвідування обласних та районних семінарів, методоб’єднань,участь у роботі творчих груп, самоосвіта. В дошкільному закладі створені умови для підвищення професійного рівня та формування компетентності педагогів. Вдало поєднанні колективні, групові та індивідуальні форми методичної роботи сприяють ефективному росту фахової майстерності педагогів. Відповідно до річного плану в закладі створена творча група з досвічених вихователів, яка працює над вивченням інноваційних технологій, опрацюванням актуальних для дошкільного закладу питань та впровадженням їх в практику роботи з дітьми. Належна увага приділяється вивченню передового педагогічного досвіду вихователів закладу, в даному напрямку проводиться широка роз'яснювальна та консультативна допомога для орієнтування у виборі тематики досвіду, правильного викладення матеріалу за відповідним напрямком роботи,підходів до оформлення.

Найголовнішою формою роботи з педагогічними кадрами в нашому дошкільному закладі є педагогічна рада, яка керується у своїй діяльності Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Положенням про дошкільний навчальний заклад", Статутом закладу дошільної освіти. Повноваження педагогічної ради визначають також інші нормативні документи, що стосуються діяльності закладу дошкільної освіти. Орієнтуючись на вимоги сьогодення, в зв'язку з модернізацією дошкільної галузі, враховуючи необхідність використання інтерактивних методів роботи з педагогічними кадрами, засідання педагогічної ради намагаємося організовувати нетрадиційно, здебільшого це ділові ігри, тренінги, жваві диспути, анкетування, презентації проектів.

Важливою й найефективнішою формою методичної роботи з педагогами є проведення відкритих занять, які мають відповідати сучасним вимогам, бути інтегрованими з використанням інноваційних технологій. Працюючи над проблемою впровадження інноваційних технології в практику роботи з дітьми, педагоги проводять тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані заняття в залежності від розділу програми, обраного напрямку, що забезпечує належну продуктивність діяльності дітей.

Методична робота в КЗДО №12 "Світлячок" ґрунтується на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням професійної та особистої зрілості педагогів.



В умовах сьогодення, а саме ввійськового часу, освітній процес відбувається в змішаній формі.

Кiлькiсть переглядiв: 262