Аналіз роботи за 2022-2023 н.р.

та завдання на наступний навчальний рік

Основні характеристики КЗДО №12 «Світлячок»

Заклад дошкільної освіти №12 «Світлячок» у 2022/2023 навчальному році працював над реалізацією державної політики в системі освіти, орієнтуючись на пріоритети, визначені Міністерством освіти і науки України, на виконання законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», нормативно-інстуктивних документів Міністерства освіти і науки України, державних (регіональних) програм у галузі освіти, Положення про методичний кабінет дошкільного навчального закладу.

№ з/п

ВІДОМОСТІ

ПОКАЗНИКИ

1

Мова навчання

Українська

2

Кількість груп:

5

І молодша:

1

Дошкільні:

4

3

Режим роботи дошкільного закладу:

5-денний

4

Години роботи:

з 8.00 до 17:00

5

Кількість вихованців:

91

від 2 до 3 р.

14

від 3 до 6 р.

77

6

Кількість працівників:

27

педагогічний персонал

10

медичний персонал

1

обслуговуючий персонал

16

Укомплектованість закладу педагогічними кадрами з відповідною педагогічною освітою

Заклад дошкільної освіти №12 «Світлячок» не укомплектований педагогічними кадрами. На даний час, у закладі немає практичного психолога та вихователя методиста..

Педагогічні кадри закладу мають спеціальну педагогічну освіту, за станом здоров'я їм дозволено здійснювати педагогічну діяльність:

· 1 директор,

· 6 вихователів,

· 1 музичний керівник,

· 1 асистент вихователя,

· 1 інструктор з фізкультури.

· Всього 10 педагогів.

Освітній рівень педагогів:

· 5 – повна вища освіта;

· 5 – базова вища освіта.

За кваліфікаційним рівнем у дошкільному навчальному закладі педагоги мають такі категорії:

№ з/п

КВАЛІФІКАЦІЙНИЙ РІВЕНЬ

КІЛЬКІСТЬ ПЕДАГОГІВ

1

Спеціаліст

1

2

Спеціаліст першої категорії

1

3

Спеціаліст другої категорії

2

4

Спеціаліст вищої категорії

2

5

Звання «Вихователь-методист»

2

№ з/п

СТАЖ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

КІЛЬКІСТЬ ПЕДАГОГІВ

1

До 3 років

1

2

3 – 10 років

2

3

11 – 20 років

3

4

21 – 30 років

1

5

30 і більше років

3

Віковий склад

· 2 педагоги – 25-30 років;

· 2 педагогів – 31-40 років;

· 1 педагог – 41-45 років;

· 4 педагоги – 46 і більше років.

Показником правильної кадрової політики є стабільність кадрового складу. Адміністрація закладу постійно піклується питаннями фахового зростання працівників, психологічного мікроклімату в колективі. Якісний склад педагогічних працівників протягом 2022-2023 року збільшився – один педагог отримала вищу освіту.

Рівень організації змісту методичної роботи

з педагогічними працівниками закладу

та виконання річних завдань протягом навчального року

Заклад дошкільної освітидіє згідно з Конституцією України, Конвенцією «Про права дитини», Законами України «Про освіту, «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про охорону праці», Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, Концепцією дошкільного виховання в Україні, Статутом ЗДО №12, Колективною угодою між адміністрацією, профспілковим комітетом та трудовим колективом, «Правилами внутрішнього розпорядку», Посадовими інструкціями, «Положенням про порядок здійснення інноваційної діяльності», Інструктивно-методичним листом «Про організацію фізкультуро - оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі», Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні, відповідно до чинних програм розвитку дітей, відповідно до Концепції безпеки закладів освіти в умовах військової агресії російської федерації проти України.

В закладі дошкільної освіти протягом 2022 – 2023 н. р. функціонувало 5 груп. В них навчалося і виховувалося 97 дітей. В старших групах виховувалися 35 дітей. ЗДО №12 в умовах військової агресії російської федерації проти України в 2022-2023 н.р. працював в дистанційному режимі. З 06.06. 2023 року заклад працює в змішаному режимі: з 8.00 годин ранку до 17.00 годин вечора; чергова група: з 7.00 годин до 8.00 годин; з 17.00 годин до 17.30 годин. В умовах військового стану ЗДО №12 на даний період працює до 13.00 годин та до 17.00 годин по бажанню батьків вихованців.

Заклад дошкільної освіти №12 «Світлячок» - профільний, з поглибленою роботою з фізкультури.

Кількість педагогічних працівників всього 10 педагогів: 5 мають повну вищу освіту, 5 мають базову дошкільну освіту. Два педагога мають звання «вихователь-методист» - Солодовніченко В.І., Левенець Т.В., два педагоги - спеціалісти вищої категорії - Іванченко Г.П. та Башаріна І.В. – музичний керівник; 3 педагоги мають 2-гу категорію: Башаріна І.В. – вихователь та Золот Н.В.- вихователь, Карпюк В.С. – вихователь; 1 педагог – спеціаліст.

Курсову перепідготовку, відповідно до плану, проходили дистанційно два педагоги: Солодовніченко В.І. та Левенець Т.В. Порівняльний аналіз якісного складу педагогічних працівників свідчить про його творчий потенціал.

В цьому році атестувалися 2 педагоги: Башаріній І.В. – музичному керівнику присвоєно вищу категорію, Золот Н.В. – вихователю надано ІІ–у категорію

Забезпечити Зміст освітнього процесу в дошкільному закладі №12 «Світлячок» у 2022/20223 навчальному році визначався відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, Освітньої програми виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина», Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446).

На основі вивчення результативності освітньо-виховного процесу, професійних потреб та інтересів педагогічних кадрів КЗДО, рівня їх компетентності, враховуючи діагностичний аналіз, з метою сприяння розвиткові інноваційної діяльності у КЗДО, забезпечення інформаційно-комунікативних зв’язків, організаційного та функціонального оновлення діяльності методичної служби освітній процес дошкільного закладу був спрямований на вирішення науково-методичної проблеми «Розвиток мовленнєвої компетентності дошкільника», що реалізувалась шляхом вирішення наступних пріоритетних завдань:

1.Забезпечити здорове, безпечне, комфортне середовище для всіх учасників освітнього процесу в умовах війни в Україні, підвищити якість освітнього процесу.

2. Розвивати мовленнєву компетентність у дошкільників за допомогою казки.

3. Особливу увагу приділяти роботі з батьками й налагодженню тісної комунікації між усіма учасниками освітнього процесу дистанційно.

Педагоги дошкільного оосвітнього закладу приймали активну участь в проведенні консультацій, методоб’єднаннях, з яких черпали багато цікавого та корисного для своєї роботи, ділилися своїм досвідом.

Всі педагоги реалізують і модернізують зміст, форми, методи та освітньо-пізнавальної діяльності з огляду на нові завдання в умовах воєнного стану, що стоять перед дошкільною освітою, втілюють у практику роботи принципи педагогіки співробітництва дистанційно і очно з 06.06.2023 року.

З метою реалізації головних завдань КЗДО №12, адміністрацією освітнього закладу була переглянута та проаналізована структура та форми методичної роботи з кадрами. Діагностика, самооцінка педагогів та оцінка адміністрації показали, що обрані форми роботи з кадрами є дієвими. У педагогів сформований необхідний рівень знань, умінь та навичок для реалізації поставленої мети.

Також, протягом навчального року адміністрація закладу забезпечила активну участь педагогів у загальноміських науково-методичних заходах.

Так, підвищили свій професійний рівень:

· Іванченко Г.П. – директор (міські семінари для керівників);

· Башаріна І.В.– музичний керівник (методичне об’єднання для музичних керівників);

· Халупенко А.В. – вихователь (методоб’єднання вихователів І молодших гуп).

· Левенець Т.В. – вихователь (методоб’єднання вихователів ІІ-х молодших груп);

· Шафран Т.О. – вихователь (методоб’єднання вихователів середніх груп);

· Солодовніченко В.І. – вихователь (методоб’єднання вихователів старших груп);

· Золот Н.В. – вихователь (методоб’єднання вихователів старших груп);

Треба відмітити, що педагоги поглиблено працювали над своїми проблемними темами, а саме:

· Левенець Т.В.:«Активізація розумової і мовленнєвої діяльності дітей під час навчання розповідання за картиною».

· Тодосенко Т.І.: «Інтерактивні методи розвитку мовлення з дітьми з особливими освітніми потребами».

· Халупенко А.В.: «Розвиток зв’язного мовлення дітей дошкільного віку в процесі ігрової діяльності».

· Солодовніченко В.І.: «Сучасні підходи до навчання мовленнєвого розвитку дітей».

· Шафран Т.О.«Театралізовані ігри, як засіб розвитку діалогічного і монологічного мовлення».

· Башаріна І.В. «Розвиток творчих здібностей і талантів у нетрадиційних формах музичної діяльності».

В 2023 році музичний керівник узагальнила свій досвід роботи та видала посібник «Розвиток творчих здібностей і талантів у нетрадиційних формах музичної діяльності», який був затверджений педагогічною радою протоколом № 3 від 17.02.2023 року.

·

Головні річні завдання знайшли своє відбиття в усіх складових річного плану і реалізувалися через різні форми методичної роботи:

Колективні форми роботи:

o Педагогічні ради:

· Про завдання діяльності колективу та пріоритетні напрямки створення сучасного дошкільного закладу:

1). Про підведення підсумків літньої оздоровчої кампанії.

2). Інформація з серпневої конференції.

3). Обговорення та затвердження річного плану на 2022/2023 н.р.

4). Програми та посібники для використання в освітньо-виховному процесі.

5). Затвердження форми планування освітньо-виховного процесу; розкладу організованої освітньо-пізнавальної діяльності, режиму дня, плпнів роботи гуртків.

· Формування мовленнєвої компетентності дітей за допомогою казки:

o Інформація про виконання рішень попередньої педради.

o Робота з книжковими ілюстраціями з дітьми І-ої молодшої групи.

o Як виготовлення виробів із солоного тіста сприяє розвитку мови?

4) Пальчикова гімнастика для розвитку мови дітей.

· 5) Формування мовленнєвої компетентності дітей за допомогою казки.

· 6) Обговорення та затвердження посібника з досвіду роботи Башаріної І.В.- музичного керівника.

· Реалії та перспективи діяльності дошкільного закладу:

o Про виконання рішень попереднього засідання педагогічної ради.

o Довідка «Про виконання завдань річного плану».

o Довідка про стан соціально-психологічної та емоційно-вольової готовності старших дошкільників до навчання в школі.

o Звіт про результати виконання програмових завдань за навчальний рік.

o Звіт про виконання творчих планів.

o Звіт про результати моніторингу сформованості основних рухів у дітей.

o Звіт про результати роботи з дітьми з ООП.

o Обговорення пріоритетних завдань на літній оздоровчий період.

o Обговорення перспективи на 2023-2024 н.р.

Кількісний та якісний аналіз оцінювання методичних заходів, упродовж навчального року показав, що всі вони мали науково - методичний і пізнавальний характер, були спрямовані на усунення недоліків, допущених в минулому навчальному році.

Результати обстеження рівня розвитку вихованців закладу дошкільної освіти за 2022 – 2023 навчальний рік свідчать, що педагогічний колектив на достатньому рівні виконує завдання, поставлені державною програмою та нормативними документами. З аналізу освітньо-виховної роботи з дітьми видно, що у них на достатньому рівні розвинені психічні процеси, добрі потенційні можливості у галузі розвитку пізнавальних процесів, високий рівень працездатності, високий та достатній рівні розумової активності, сформовані навички навчальної діяльності, діти мають високий рівень саморегуляції й самостійності, вміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді і відповіді однолітків; не на достатньому рівні розвинені дії мислення: серіація, класифікація, абстрагування. У дітей-випускників сформована мотивація на шкільні види діяльності. Але і COVID і війна з Росією не дозволили в повній мірі надати дітям знання.

У відповідності до інтересів, запитів, потреб щодо підвищення рівня професійної майстерності педагоги систематично відвідували методичні об’єднання, базові курси підвищення кваліфікації з обов’язковим наступним обговоренням у педагогічному колективі найбільш актуальних науково-теоретичних, психолого-педагогічних проблем виховання та розвитку дітей раннього, молодшого, середнього, старшого дошкільного віку, методичних знахідок передової практики.

Розвивальне середовище закладу забезпечує максимальний психологічний комфорт кожної дитини, дозволяє вирішувати педагогам конкретні освітні завдання, залучаючи дітей до процесу пізнання, розвиваючи допитливість, комунікативні здібності, забезпечує гармонійні відносини між дитиною та навколишнім світом, сприяє розвиткові природної цікавості дитини до пізнання світу, спонукає дітей до індивідуальних і колективних ігор.

У всіх групових приміщеннях створені осередки, які допомагають забезпечити максимальну емоційну зручність, насичують життя дітей позитивними емоціями, зміцнюють нервові сили, волю, гармонійно поєднують психічне та фізичне навантаження дитини з відпочинком. Це естетично оформлені та зручно розміщені центри:

- розвиваючої активності дітей;

- соціально - комунікативного напряму;

- пізнавально-інтелектуального напряму;

- мовленнєвого напряму;

- художньо - естетичного напряму;

- фізкультурно-оздоровчого напряму;

- ігровий куточок;

- куточок усамітнення або відпочинку.

Для безпечного перебування вихованців та персоналу у закладі облаштовано підвальне приміщення під укриття. Щоб діти мали змогу продовжувати відвідувати заклад в укритті зроблено капітальний ремонт, встановлено вентиляцію та освітлення, також є генератор на випадки вимкнення світла, Wi-fi, зручні меблі, запаси технічної й питної води. У приміщенні облаштувано вбиральню, запасний вихід і медичний куточок – усе заради безпеки вихованців дитсадка та їхніх наставників.

В закладі організована робота з дистанційного супроводу батьків у вихованні та освіті дітей. У пригоді стали сторінки сайту закладу дошкільної освіти, електронне листування, онлайн-спілкування у закритій групі в соціальних мережах тощо. Вихователі ЗДО постійно поновлювали інформації в батьківських куточках, залучали батьків до організації освітньо-виховного процесу. Вдало проходили спільні онлайн виставки робіт батьків і дітей за різними темами, конкурси малюнків, олайн свята та розваги. Також педагоги інформували батьків щодо організації безпечних умов у закладі під час повітряної тривоги та інших небезпек. Часто корисними інструментами спілкування були: електронна пошта, форум, чат , соціальні мережі Telegram та Viber. Найпоширенішою практикою в педагогів було створення в соціальній мережі Viber групи для батьків, де вони ознайомлювали батьківський колектив з організацією дозвілля дітей, режимом роботи, нагадували батькам протоколи безпеки на випадок повітряної тривоги, евакуації до укриття, надавали корисні поради як зайняти дитину під час вимкнення світла, ознайомлювали

Головним пріоритетом у практиці роботи закладу дошкільної освіти на сучасному етапі є співпраця з родиною: допомога у подоланні негативних наслідків травмуючих подій та адаптації до нових обставин їхнього життя, організація емоціно-підтримувальної мовленнєвої комунікації з батьками, гуманізація стосунків між членами родини та працівниками дошкільного закладу, активне залучення сім’ї до освітнього процесу. Батьки є основними замовниками та координаторами роботи дошкільного закладу. Заклад дошкільної освіти працює в тісному зв’язку з сім’ями вихованців.

1.1. ЗАВДАННЯ НА 2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Виходячи з аналізу освітньої і методичної роботи в 2022/2023 навчальному році, враховуючи досягнення і перспективи розвитку, спираючись на вимоги Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану» від 20.03.2022р. № 2126/9, ст.15.п.4 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Постанови Кабінету Міністрів України № 86 від 27 січня 2021 р. про зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003р. №305 «Про затвердження Положення про дошкільний навчальний заклад»,Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджений наказом Міністерства охорони здоров`я України від 24.03.2016 № 234), Листа МОН № 1/3845-22 від 02.04.2022р. «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні», «Про особливості застосування норм трудового законодавства, дистанційної форми роботи під час дії правового режиму воєнного стану», Листа МОН № 1/3378-22 від 07.03.2022р. «Про практику застосування трудового законодавства у галузі освіти і науки під час дії правового режиму воєнного стану», Листа МОН № 1/8504-22 від 27.07.2022р. «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 н.р.», Листа МОН від 12.12.2019 №1/9-765 «Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти», листа МОН від 19.04.2018 №1/9 – 249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти), Постанови КМУ № 305 від 24.03.2021 року «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»; Наказу МОН № 33 від 12.01.2021 року «Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція»; Листа МОН № 1/9-148 від 16.03.21 року «Щодо методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти»; Наказу ДСЯОУ № 01-11/71 від 30.11.2020 року «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти»; Розпорядження КМУ № 1233-р від 09.10.2020 року «Про схвалення Концепції Державної цільової соціальної програми національно-патріотичного виховання на період до 2025 року»; Наказу МОН № 1214 від 30.09.2020 року «Про затвердження типових програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти щодо запобігання проявам насильства»; Листа МОН № 1/9-436 від 14.08.20 року «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)»; Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), Листа МОН №1/9-344 від 07.07.2021 «Планування роботи закладу дошкільної освіти на рік»; Закону України № 2136-IX від 15.03.2022 «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», листа Міністерства освіти і науки України від 02.04.2022 №1/3845-22 «Про рекомендації для працівників ЗДО на період дії воєнного стану в Україні», листа МОН від 17.03.2022 № 1/3475-22 «Про зарахування до ЗДО дітей із числа внутрішньо переміщених осіб», листа МОН України від 22.06.2022 № 1/6887-22 «Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників»; наказу МОН від 27.05.2014 № 648 «Щодо припинення практики створення та вимагання від дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладів документації та звітності, не передбаченої законодавством України»; педагогічний колектив закладу дошкільної освіти визначає такі пріоритетні завдання на 2023/2024 навчальний рік:

1. Створити максимально безпечні умови для вихованців в умовах воєнного стану.

2. Удосконалити роботу щодо формування здоров’язбережувальної компетентності дитини: знайомити з умовами збереження власного здоров’я, техніками зняття психологічного напруження, яке виникає під впливом сьогоденних кризових подій, значенням рухової активності та безпечного харчування в зміцненні здоров’я, впливом природних чинників на стан здоров’я.

3. Формувати повноцінну патріотичну особистість дитини, яка поєднує в собі духовне мовленнєве багатство, патріотизм, соціально - моральну чистоту. Формувати в дітей відчуття приналежності до своєї країни.

4. Продовжити поглиблену роботу з педагогами щодо оволодіння засобами новітніх комп`ютерних технологій, алгоритмом та інструментами їх використання в освітньому процесі ЗДО.

Проблемна тема ЗДО №12 на 2023 -2025 навчальні роки: Національно-патріотичне виховання дітей дошкільного віку. «Я – українець».

Кiлькiсть переглядiв: 306